27 Eylül 2008 Cumartesi

Gençlik Karavanı Gönüllü Eğitiminden Sonra Yazılan Günceler

GENÇLİK KARAVANI
Soru işaretlerinin,ünlemlerin ve üç noktaların döndüğü bir beyin ile geldim Ankara'ya…Noktayı koyamamaktan çok korkuyordum… Avrupa gönüllü hizmetleri(evs),gençlik programları ve gençlik karavanı…Kafamdaki soru işaretlerinin çoğundan fazlasına cevap bulduğum iki gün geçirdim.Aslında özellikle evs için başvuru yapabileceğim bir kapımın daha olduğunu öğrendim.Bu benim için en büyük kazançtı belki de…Bazı yanlış bildiklerimi hayretler içinde dinledim…Gerçekleri öğrenmek afallattığı kadar beni,bilgilendirilmekten de hoşnut kaldım…Evet,ünlemlerinde yerini bulmuştu. Ve evet,üç nokta…
Bir çok eksiğim olduğunu fark ettim…Yarım yamalak işler sürdürdüğümü gördüm.Üzmüş olmasına rağmen beni bu durum,daha fazlasını öğrenmiş olmak güven vermedi de değil aslında.
Güzel ve dolu dolu bir,iki gün geçirdim Ankara'da…Sorular cevaplarını,sonu gelmeyen merakların yanıtlarını ve hayretler içinde dinlediğim gerçekleri öğrenmek mutluluk vericiydi…
Evet en azından ben bu iki günde çok şey öğrendim diyebiliyorum…Noktayı koymalıyım…
Aslında bir üç nokta açarak bundan sonra yaşayacaklarım adına…

DUYGU

Orada Gençlik Burada Gençlik karavanı projesinin iki günlük eğitiminde hem öğrendik hem eğlendik.Çeşitli grup aktiviteleri ve atölye çalışmaları ile gençler arasındaki karşılıklı anlayış be hoşgörüyü güçlendirmek, dayanışmayı geliştirmek ve gençlerin kendilerine ait politikalarının oluşmasını, gençlik alanında avrupa işbirliğini teşvik ,uluslararası kuruluşlarla işbirliğini desteklemeyi hedefledikelrini anlattılar.Hepimizin uykusu geldiği anda emre bize meditasyon bile yaptırdı.Bu güzel eğtimin sonunda istanbula karavanla döndük.En başta karavanın içinde gideceğimizi sanmıştık ama arabanın içinde gidildiğini öğrenince büüyük bir hayal kırıklığı yaşadıkYolda çok eğlendik, sabaha kadar uyumayıp muhabet ettik.Gürkan abiyle sabahın beşinde değerlendirme yaptık.murat da bizi sürekli kameraya çekti.Eğlenceli ve bilgilendirici bir eğitim oldu.Hekese çok teşekkür ediyoruz.

Görüşmek üzere

Mutluluklarla kalın......

Gülçin ÇELİK -Sümeyra ÖZTÜRK -Gamze YAMAN

Merhaba arkadaşlar.Eğitim dönüşünde şunu farkettim ki çok önemli bir inovasyon geliştirmiş bulunuyoruz,Karavanın uğradığı her ilde ne kadar bilgi yayacağımızı düşündükçe huzur doluyorum.Gençlerimizin boş vakitlerini hunharca katletmelerine bir nevi engel olmuş olacağız ve farklı ilgi alanlarını onların dinamizmine ve enerjisine katacağız.Bunun için çok mutluyum.karavanla tanışmam pek yeni değil aslında.geçen yıldan beri murat sayesinde tanıyorum fakat ayıraacak zamanımın olmayışından bizzat ve şahsen yer alamadım.Ancak inanıyorum ki bir organizasyonun görünmeyen taraflarıda çok etkili ve bir o kadar da önemli.
Daha öncesinde bu görevi birazcık olsun üstlenmeye çalıştım şimdi ise hem görünen hem görünmeyen taraflarında yer alıyorum .Ayrıca karavanımızın tanıtımı için düşündüğüm bazı tetkikleri uygulamaya geçirdim.Şu an Malatya da iki internet cafede internet explorer giriş sayfalarına genclikkaravani adresimiz boy göstermekte.İnanıyorum ki bu sayede bir çok insana ulaşmış oluyoruz ve özellikle ulaştığımız bu kesimin hedef kitlemizin içinden oluşu ayrıca çok önemli.Bağlantı kablomun olmayışından çekilen görüntüleri sizlerle şimdilik paylaşamıyorum.Çok yakında görüşmek üzre herkese iyi çalışmalar..

MESUT ÖZBAYSAR

Sanırım evime anca ulaştığım için en geç günceyi ben yolluyorum… J

Gelelim gençlik karavanı eğitiminin nasıl geçtiğine;

1.Gün ( 12 Eylül ) : Samsun yazısını bile göremeden aşti'de uyandığım hoş bir uykudan sonra Ankara'ya ilk adımımı attığımda telefonumu açar açmaz Murat'ın mesajıyla karşılaştım; eğitimimiz başkent öğretmen evinde olacağını bildiriyordu. Bavulumu alıp 7.00 civarında başkent öğretmen evinin salonundaki koltuklara yayıldım.10.00 doğru Murat kapıda belirdi yanına gidip "hoş bulduk" dedim ama bir gariplik vardı; Murat beni tanımadı.J Meğer son anda çıkan bir problem nedeniyle bütün gece eğitim için salon aramışlar, uykusuz kalmış.10.30 da salonumuzda gönüllü arkadaşlarla ve eğitmenlerimizle tanıştık ve eğitme başladık. Gençlik karavanı nedir? Gönüllü nedir? Bunları tartıştık… Ardından çok güzel bir akşam yemeğinde gönüllülerle daha çok bir arada olup daha çok şey paylaşma fırsatı yakaladık.Akşam yemeğinden sonra Gençlik karavanından beklentileri masaya yatırıp üstünde hep beraber fikir alışverişinde bulunduk.Verimli bir günün bitiminde 7.cadde de kısa bir tur yaptıktan sonra mini kalacak yer sorunu yaşadık ancak Gürkan bey ve murat olaya hemen müdahale edip sorunu ortadan kaldırdılar bizde rahat bir uyku çektik.Gerçi bir kaçımız kalacak yerin uzak olmasından dolayısıyla gece gezememekten biraz mutsuz oldu ama (bende aralarındayım) önemli olan karavan gönüllülüğü deyip kafamızı yastıklarımıza koyup 4 kız aynı odada kaldığı için mini bir gece dedikodusunun ardından uykuya daldık.

2.Gün ( 13 Eylül ) : Sabah kahvaltıdan sonra kaldığımız yerden ayrılıp afyonlular konuk evindeki salonumuza vardık.10.30 da eğitimize kaldığımız yerden devam ettik. Eylemlerin tanıtımı ardından karavan rotası, karavan anayasası, atölyeler şeklinde çalışmalarımızı tamamladıktan sonra akşam yemeği arası verdik. Bu arada Emre Akyüz'ün izlettiği kısa filimler hala dillerde dolanıyor dipnot olarak düşmek isterim. Yemeğin ardından 4 farklı gruba ayrıldık, ben Emre'nin başkanlığındaki tasarım ekibine katıldım. Hoş bir müziğin ardından içimizden gelenleri kâğıtlara karaladıktan sonra karavan için yapılabilecek logolar, resimler, afişler ve reklâmlar nasıl daha yaratıcı olabilir? Nasıl daha fark edilebilir olabilir? Bunları tartıştık ve evlerimize döndüğümüzde aklımıza gelenleri paylaşmak için irtibatı koparmadık.J Artık eğitim sona ermişti herkes evine dönüyordu bir ben hariç! İstanbul da yaşayan 3 kızla birlikte gece Gürkan Bey ve muratla yola çıkacağımız karavan yolculuğunu sabırsızlıkla bekledik gerçi beklerken boş durmadık Ankara'da mini bir tur attık J

3.Gün ( 14 Eylül ) : Sabah 03.00 civarlarında Ankara'dan yola çıktık. Her zamanki gibi arabaya biner binmez benim göz kepenklerim aşağı indi. İstanbul'a vardığımızda oradaki gönüllümüz Fethiye ile buluştuk. İstanbul'a geliş amacımız da zaten Fethiye'nin içinde bulunduğu "İstanbul kültür başkenti" etkinliklerine destek için yapılan bir gençlik projesinde stant açıp kendimizi tanıtmaktı. Mini bir kahvaltıdan sonra Dolmabahçe sarayının yanındaki çay bahçesinde atık pilcilerle buluşup ortak neler yapabiliriz onu konuştuk.

4.Gün ( 15 Eylül ) : Sabah 9.00 da taksim de Murat, Gizem, Gürkan bey ve ben buluştuk ve harika bir kahvaltıdan sonra TRT binasına doğru çikolatalarımızla beraber hareket ettik. Orada bizi prodüktör Ali Kızan bey karşıladı. Türkiye ye canlı bağlandıkları bir programın stüdyosuna gittik ve yayın odasında onları izleme fırsatı yakaladık daha sonra Ali beyin odasında çalışmalarımızla ilgili sohbet ettik.Ardından Gizem,Fethiye ve ben Fethiyelerin projesinde stant açmak üzere taksime yola koyulduk.Standımızı açtık ve çoğu başka ülkeden gelen arkadaşlarla kendi projelerimizi konuştuk.Ve günün sonunda ekibimden ayrıldım…onlar Ankara'ya doğru yola çıktılar.
Karavanın diğer gönüllüleriyle tanışmak üzere Ankara'ya doğru giderken aklıma hep karavan seyahatlerimiz boyunca edindiklerimiz geliyordu.Karavanın bana ne kattığını,neden bu projeye emek vermeye devam etmem ya da etmemem gerektiğini düşünüyordum.Bana kalanın bilgi ve deneyimin yanı sıra her zaman başlıbaşına insanlar olduğunu bir kez daha fark ettiğimde yeni insanlarla tanışacak olmanın heyecanıyla Ankara'ya varmıştım.İlk günümüzü birbirimizi tanımakla,EVS hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olmakla ve gönüllü,gönüllülük ,karavan gönüllülüğü gibi konular üzerinde beyin fırtınası yapmakla geçirdik.İkinci günümüz ise eylem projelerini konuşmak ,karavanın rotasını değerlendirmek ve proje içinde ilgilendiğimiz alanlara göre iş bölümü yapmakla geçti.İki gün boyunca yaptıklarımızın arasında beni en çok mutlu eden şey bundan sonra bu proje için birlikte yol alacağım kişileri tanımış olmaktı.Her şeyin hedeflerimizdeki gibi olması dileğiyle...
SİNEM

14-15 Eylül 2008 AB GENÇLİK KARAVANI İSTANBUL ETKİNLİKLERİ GÜNCESİ
14 Eylül Pazar günü Türkiye'nin karavanı Gençlik Karavanı ile tanıştım. Gerçi uzun süredir, e-mailler vasıtasıyla etkinliklerinden bilgi sahibi olsam da ekiple bugün tanışabildim. Ekibin dinamikliği ve sürekli yaratıcılığı ilk görüşte ilgimi çekti. Gürkan Bey ve Murat Bey ile telefonda veya internet ortamında görüşsek de yüz yüze görüşmek kararlılıklarını; karavanı gençliğin, Türkiye'nin karavanı haline getirmek için inançlarını, projenin ve yanında oluşan diğer projelerin ciddiyetini bana gösterdi. Ayrıca bugün karavan ile İstanbul'a gelen gönüllülerle tanıştım. Gürkan beyin, Murat beyin ve diğer gönüllülerin sıcak karşılıkları beni de olumlu etkiledi. Türkiye'nin Karavanı ailesinde yer aldığımı hissettim. Ailemle bu ailenin içinde bulunmak beni mutlu ediyor. Çünkü 13 yaşındaki kardeşimde Türkiye'nin Karavanında gönüllü, hatta en genç gönüllümüz.

Pazar günü Karavan ile buluştuğumda karavanın kervana dönüşmesi ile ilgili toplantılar yapılıyordu. Görüşmeler sırasında karavanın başka ülkelere gitmesi ile ilgili fikirler de ortaya çıktı. Bu beni çok mutlu etti. Ayrıca bu gelişmeler karavanın Türkiye hatta dünya çapında dikkat çektiğinin göstergeleridir. Buluştuktan sonra Karavan Beyoğlu'na doğru hareket etti. Muammer Karaca Merkezinde "ACTIVATING YOUTH IN THE ECC AVRUPA KÜLTÜR BAŞKENT'INDE GENÇLER HAREKET'TE" Projesine katılarak projeyi canlandırdı. Ayrıca bu buluşma Avrupa Gençlerinin kaynaşmasında, birlikte organize olarak çalışması açısından çok büyük önem arz etmektedir.15 Eylül Pazartesi günü Türkiye'nin Karavanı, Gençlerin Karavanı Beyoğlu' ndaydı; AB Gençlik Projeleri konusunda bilgilendirme yaptı, resim sergisi açtı ve dış mekan aktiviteleri gerçekleştirdi..Ayrıca öğleden sonra hızla etki alanı büyüyen karavanımız için sponsorluk görüşmeleri ve karavanımızı kervana dönüştürecek kurum ve kuruluşlarla görüşmeler yapıldı. Genel olarak görüşmeler olumluydu. Akşam "ACTIVATING YOUTH IN THE ECC AVRUPA KÜLTÜR BAŞKENT'INDE GENÇLER HAREKET'TE" projesi ekibine sunum yapıldı. Proje ekibi tarafından Türkiye'nin karavanı yat turu ve kapanışa davet edildi. Yat turu sırasında da karavanın ününün dünyaya duyulması,ki bu beni çok sevindirdi, sonucunda bir çok insan ile proje hakkında görüşüldü. Hatta Macaristan'dan gelen bir genç karavan projesini ülkesinde uygulamak istediğini dile getirdi ve bizim tecrübelerimizden yararlanmak amacıyla bize sorular yöneltti. Görüşme sonucunda Türkiye'nin, Gençlerin Karavanının hızla gelişiminin hatta bir diğer değişle olumlu yönde kontrolden çıkışının portresini arkadaşımıza, gönüllümüze, anlatmış olduk. Yat turu sırasında önemli bağlantılar da oluşmuş oldu. Türkiye'de çeşitli yerel yönetimlerin ve STK 'ların yetkilileri ile de görüşme fırsatımız oldu. Gün geçtikçe artan gönüllülerimiz ekibinde motivasyonuna çok olumlu etkide bulunduğu düşüncesindeyim.

Yat turu ve kapanıştan sonra; bugün Türkiye'nin, Gençlerin Karavanı olan, yakın gelecekte kervan haline gelecek kültürlerarası paylaşımı, iletişimi, AB Gençlik projesi hakkında bilgilendirmeyi sınırsız biçimde sunacak Karavanımızı Ankara'ya gitmek üzere yola koyduk. Bu bizim için bir ayrılık değil diğer aktivitelerde görüşebilmek ve aktif olarak görev almak için bir başlangıçtı. Buradan bize böyle güzel ve sınır tanımayan, gün geçtikçe gelişen bir projede yer alma fırsatını verdiği için öncelikle Ulusal Ajansımıza, AB Gençlik Aktiviteleri bölümüne, dolayısıyla T.C. Devlet Planlama Teşkilatına, System ve Generation ekibine katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. Böyle güzelliklerin devamını diliyorum.